TOYOTA DOLÁK se vrací do RALLY

Tým ACCR TOYOTA DOLÁK, s Filipem Marešem za volantem a Radovanem Buchou v pozici spolujezdce, se připravuje na účast v celém ročníku FIA ERC 2024 a vybraných závodech českého národního šampionátu. Tento rok se představí s novinkou v podobě vozu Toyota GR Yaris Rally2, přičemž jejich první soutěží bude Rally Hungary, startující evropský šampionát ve druhém dubnovém víkendu. Domácí premiéra tohoto vozu je plánována na Rallye Šumava Klatovy.

Milan Dolák ml., manažer týmu Dolák Motorsport, sdílel své nadšení: „Jsme moc rádi, že se nám novou Toyotu GR Yaris Rally2 podařilo získat. Tím spíše, že jsme první v ČR a mezi prvními v Evropě. S Filipem jsme v otázce spolupráce rychle našli společnou řeč.“ Sám Milan Dolák ml. se na rally scéně, díky bohaté historii rodiny Doláků právě na poli motorsportu potažmo rally, orientuje velice dobře, a to i díky tomu, že Milan Dolák starší je uznávanou postavou českého rallysportu a dokázal tak svému synovi předat celou řadu zkušeností. Historické úspěchy spojené se jménem Dolák a značkou Toyota také dodávají celému týmu na prestiži.

Podporu týmu dále posiluje spolupráce s importérem vozů Toyota. Martin Peleška, ředitel českého zastoupení Toyota a Lexus, poznamenal: „Motoristická divize Gazoo Racing se stále rozšiřuje. V šampionátu WRC boduje na nejvyšších příčkách GR Yaris Rally1, šampionát WEC aktuálně reprezentuje hybridní GR010 a terénní W2RC speciál DKR Hilux EVO T1U. Posledním z řady je teď právě GR Yaris Rally2. Ten má od letoška homologaci od Mezinárodní automobilové federace FIA a jsme nadšení, že jedno z prvních aut bude využívat právě česká posádka Filip Mareš a Radovan Bucha. Držíme klukům moc palce. Mají náš velký obdiv a podporu.“

Filip Mareš, který se v minulém roce umístil na sedmém místě v FIA ERC, má v plánu překonat loňské výsledky s podporou nových i stávajících partnerů, včetně společnosti Sigma Motor. O svých přípravách na nadcházející sezónu řekl: „Děkuji všem partnerům, kteří tento projekt podpořili a věří mu. Hodně práce je za námi, ale mnohem více před námi. S Yarisem jsem se svezl na podzim při asfaltových testech továrního týmu, na šotolině nás ale první kilometry teprve čekají. Věřím, že se na novou techniku dokážeme já i náš tým rychle adaptovat a od startu sezóny budeme pro naše soupeře nesnadnou konkurencí. Prvních testů, a hlavně startu sezóny se už nemůžu dočkat.“

Změny čekají i Rally Hungary, která se nyní přesouvá blíže k jezeru Balaton s městem Veszprém jako centrem závodu. Letošní šotolinové tratě, rozkládající se na téměř 200 kilometrů, slibují nové výzvy a vzrušení pro účastníky, včetně týmu ACCR TOYOTA DOLÁK, který je plný očekávání před nadcházející sezónou.